Kærleikur.

Jeg hører mennesker prater om forelskelse, og jeg innser hvor forbanna heldig jeg er.

Jeg har aldri vært så forelska i noen før som jeg er i deg. Jeg tror jeg elsker deg. Du er helt perfekt, jeg kan ikke ønske meg noen bedre enn deg. Du er så flott.

Han sier jeg er julenissen i julekalenderen, jeg er den store sjokoladen man får på julaften. Han sier han hadde vært forelska i meg selv om jeg hadde vært en siklende rullestolbruker, og selv med ulempene det innebærer. Han sier at jeg er diamanten hans og når han er full sier han at han kan se for seg at det blir oss to for alltid. Han kan se for seg at det er vi som får barn sammen og som bor sammen, jobber sammen, ligger sammen. Han sier at han elsker å sove med meg, fordi han elsker å våkne med meg. Han elsker å åpne øynene og se meg. Han elsker å komme for seint til skolen fordi jeg holder han igjen i senga. Han elsker å sove med meg. Waking up with the prettiest girl in Oslo, skriker han høyt i øret mitt når vi kjører. Og i hele verden, sier han.

Og det beste er når jeg ser det i øynene hans. Det beste er når jeg ser hvor forelska han er når han ser på meg. Det beste er at tusen såpebobler sprekker i magen min når jeg ser det. For jeg er også forelska. Jeg er så jævlig forelska.

1 kommentar:

  1. Ååååååååh! Jeg blir så glad på dine vegne. :D Du skulle ha sett meg, satt med et stort smil om munn mens jeg leste. Det høres ut som du har det så bra, og det gjør meg så glad, og du skriver så fint du har ikke anelse. Du har en sånn ærlig, utilsløret måte å skrive på som bare er så vanvittig vakkert. Du burde samle alle innleggene dine i en bok og gi den ut. Innleggene dine er nesten som dikt, selv om det ikke er rim eller vers, så er det en slags rytme i dem, så du kunne gitt ut en bok om hverdagen og hvor vidunderlig og ekstraordinær den er i all sin allminnelighet. Eller noe. Jeg vet ikke. Vet bare at jeg elsker å lese bloggen din. :)

    SvarSlett