Siden sist.

Så var det blitt høst og vinter, men snøen kom aldri for å bli. Jeg har blitt glad i barna i barnehagen, og de løper mot meg og klemmer og tuller og ler, og gjør arbeidsdagene til kosedager.

Og det har vært jul, så jeg har bakt mer enn noen gang, sunget mer enn noen gang og kjøpt eget juletre for første gang. For vi har jo flytta sammen nå, jeg og han som er så flott. Vi har flytta til en leilighet med dusj på kjøkkenet og vegg-til-vegg-tepper. Vi har senga rett ved utgangsdøra, men vi har ingen dør på do. Men herregud, som vi elsker det, for livet har blitt fylt av uendelige film-kvelder med juleøl og nøtteknekking. Og nå har jeg (endelig) fylt tjue, og mannen i huset har fiksa long islands og rumcoke og jeg har begynt å pakke ned julepynten. Vi koser og vasker klær, og jeg rydder mens han lager verdens beste mat på verdens smaleste kjøkken.

For livet smiler nå, selv om fuglene ikke spiser av fuglematen vår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar