Juli.

Jeg har aldri før spist en så perfekt moden avocado, men jeg gjør det nå. Jeg tar annenhver bit av avocado og annenhver bit av sitron. Det smaker deilig, og sitronen gir meg grimaser hver gang.

Det er sommer, og dette er sommeren 2015 sålangt: Jeg jobber, jobber, jobber - men det føles ut som jeg nyter late dager likevel. Jeg har bada to ganger, spist ganske mye is, drukket masse øl og vin i sola, spist vannmelon og jordbær og gått turer i skogen. Jeg har passa hund og hus, jeg har flytta, båret pappesker og kurver fulle av ting - og jeg har spist tre middager i den nye leiligheten.

Det jeg ennå vil gjøre mens det er sommer: Gå mer barbeint. Gå tur i øsepøseregnvær uten regntøy en dag hvor det er varmtvarmt. Bade i Oslofjorden, hoppe fra stupebrett. Ta med middagen i parken. Flytte. Finne et nytt yndlings-brettspill.

Og i august vil jeg plukke blåbær.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar