19. juni 2015 - og sommerferien er igang.

Jeg lager meg superdeilig frokost, og sitter ute og spiser. Rundstykket var så varmt da jeg skjærte det opp at det steg røyk opp fra det idet jeg tok på smør og gulost og agurk på den ene halvdelen og smør og brunost på den andre delen. Jeg skjærer opp jordbær, putter bitene i en skål med melk og strør over sukker. Nå er det sommer!

Når jeg setter meg ute, lukter det gress. Pappa klipte gresset for noen dager siden, den lukten er den beste i hele verden - lukten av klipt gress og oppskjærte jordbær.

Nå er det sommer på jorda!

Jeg måtte hente meg et pledd da skyene dekte for sola, men nå er den tilbake (sola, altså). Og Linnea-koppen med den siste skvetten av kaffe står over Erlend Loe-boka som ligger over armlenet på stolen min. Kjæresten var ute en tur for å spise frokost, men han gikk inn igjen for å pakke - han skal på hyttetur (mens jeg skal jobbe) - og jeg skjønner og håper at dette blir sommeren 2015. Jeg skal jobbe hver dag, jeg har ikke en dag fri før skolen starter - men jeg skal flytte og jobbe og passe hund og lære å lage god mat og nyte så mange solstråler jeg bare greier (noe som jeg tror blir ganske uproblematisk i og med at jeg jobber i barnehage). Jeg tror det blir bra, og det er litt deilig også at familien skal bort litt - sånn at det bare blir meg og kjæresten, sånn som det var første sommeren da vi var sammen. Dette blir bra.

1 kommentar:

  1. dette ga meg en skikkelig, skikkelig bra følelse. god sommer!

    SvarSlett