Fornøyd.

Jeg er så fornøyd, jeg er så glad.

Det kan ikke sies nok hvor deilig det er å studere. Jeg bor på Grünerløkka, går over Akerselva, opp Telthusbakken hver dag på vei til skolen, forbi Gamle Aker kirke og de samme, pene, gamle bilene som er parkert langs veien.

Og nå sitter jeg her, jeg har tent stearinlys i hele leiligheten. Leiligheten er fantastisk. Jeg jobber mye, så jeg kan fortsatt drikke øl og vin, og kjøpe det pålegget jeg vil på butikken.

Og vi har den beste utsikten i hele Oslo. Jeg vet aldri om det er minifest med kjæresten, månemannen og herr sixpence eller ikke, når jeg kommer hjem fra jobben. Det er greit. Jeg elsker at leiligheten vår lever, at folk er her, at vi spiser middag og drikker øl og vin og portvin og cherry og sprit. Jeg elsker at så mange av vennene mine er i nærheten, at jeg kan spørre om vi skal ta en øl sammen klokka halv ti på en onsdag, og alle kommer. Jeg elsker studentlivet - jeg elsker livet.

2 kommentarer:

  1. folk kan si hva de vil om at penger ikke er alt, men du verden for en følelse det er å kunne kjøpe ost uten å få dårlig samvittighet.

    SvarSlett