Sånn som jeg har det.

"Hvis jeg får velge, er det sånn jeg vil ha det. Og tenk, det rare er at sammen med deg er det sånn jeg har det. Det er sånn jeg har det." - Trang Fødsel

Vi har flytta hjem, altså hjem på ordentlig. Jeg bor på rommet jeg bodde i da jeg møtte han, og i dag har jeg kjøpt en ny lys-lenke til taket. Jeg har kjøpt stearinlys og har denne fantastiske rolige, deilige følelsen om at sånn jeg har det nå - det er sånn det skal være. Det er sånn jeg skal ha det nå i den siste kvelden av februar.

Og jeg har begynt på sangtimer, og jeg elsker det. Jeg vet ikke hvor det leder til, forhåpentligvis kan jeg få synge litt med garasjegutta. For herr månefjes kan spille saksofon nå - han studerer og har det fint i rommet han leier i leiligheten til vannpipegutten. Og herr six-pence spiller trommer som før, og har kjøpt seg egen leilighet i Oslo. De vil starte band - og jeg vil være med. Jeg forteller sanglæreren at jeg helst vil synge jazz, og på neste time skal vi øve på scatting.

Jeg er lykkelig, for jeg har kjøpt en vase og stjålet fire tulipaner fra stua for å pynte opp på rommet  vårt. Scrach-mapet har endelig ankommet i posten, og vi koste oss da vi skrapte fram de landene vi har vært i mens vi planla sommerferier hvor vi tar den transibirske jernbanen til Bejing, kaffe- og safari-ferier i Tanzania, noen måneder i Asia og biff+rødvin i Argentina.

Og jeg har kjøpt en myrt, og virkelig satt meg inn i hvordan den skal stelles. Dette er min første planteprøve. Hvis jeg klarer å holde myrten min i live i to måneder, skal jeg kjøpe meg en større, dyrere, flottere plante - og jeg skal greie å holde den i live. Det gjør meg glad av å ha levende planter og blomster på rommet.

Endelig har jeg begynt å jobbe igjen - og jeg tjener penger, slik at jeg endelig kan kjøpe disse tingene (jævla materalist, men det får så være) som jeg har ønsket meg for å gjøre rommet vi bor i koseligere, finere, mindre 'mamma&pappa-rom' og mer 'linnea&odin-rom'.

Jeg får en så god følelse. Jeg omfavner denne våren. Denne våren kommer til å bli dødsbra - jeg kjenner det på meg.

3 kommentarer:

  1. det var kjempehyggelig å se deg for noen uker sida!

    og alltid like hyggelig å lese det du skriver :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Det var veldig hyggelig å se deg også!!

      Slett
  2. Å, så gøy med sangtimer og jobbing og planteeksperimentering, hihi! Hurra for våren og alt overskuddet den fører med seg!

    SvarSlett