April.

Jeg elsker Norge for årstidene våre. Jeg elsker våren, de lysegrønne bladene på trærne. Hestehov, hvitveis og til og med løvetann overalt.

Jeg elsker dagene hvor det plutselig er sommer, hvor vi må smøre barna i barnehagen med solkrem og ha på solbriller.

Vepsen står på veggen og vasker seg, armene og følehornene og rumpa. Og jeg skal gå tur i skogen med hunden, mens alt jeg ønsker meg er en Lollipop-is. Stikker kanskje innom Coop Mega etterpå. Namnamanm.

Jeg har fri fra jobben, så jeg sitter ute og leser. Jeg har lest ut boka om den fantastiske Elsa på snart åtte år - og hennes utrolige mormor. Jeg har lest 155 grunner til å være feminist, og funnet ut at bøker skal bli min nye gave. Bursdagsgave, julegave -  jeg skal begynne å gi bort gode bøker til vennene mine.

Våren er her på ordentlig, og det er så sjukt deilig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar