Dette liker jeg aller best:

- Den første biten av sjokoladen.
- Når gatemusikantjenta overrassker meg med fine ord, gang på gang på gang.
- Når jeg gjør noe som er nytt, noe som er litt skummelt, slik at jeg har sommerfugler i magen - og at alt går bra.
- Når jeg unner meg en kaffe mocha istedet for dagens kaffe. Helst sammen med noen jeg har savna å prate med.
- Når jeg en skjelden gang kjøper tulipaner, og kjenner at det er vår i lufta når de ligger i kurven på sykkelen.
- Når frøken olajakke ønsker meg en god morgen ved å smile til meg, med åpne armer, og sier "Linneeeeeea!".
- Den varme luften som stryker meg på kinnene når jeg går ut av fly på varme steder med trapp ned fra flyet.
- Når frøken stripegenser inviterer til middag eller kanelbollebaking eller bare prat om nye engelskmenn.
- Når jeg kan sitte på stuebordet og spise frokost. Alene. Med digg musikk i ørene og soloppgangen bak fjellene i vinduet.
- Når jeg låner bort klær eller selv låner klær av venner som ikke bryr seg om når vi får det tilbake.
- Når jeg spiser is og må spise isen fortfort, slik at den ikke smelter.
- Når musikken er så fantastisk at verden stopper opp, alle hårene reiser seg og tårene finner veien frem til øynene mine.
- Det millisekundet jeg forstår at vi er i ferd med å kysse.
- Kollektiv glede. Melodi Grand Prix for eksempel, fordi det er en fest full av kollektiv glede på tvers av landegrensene. Det er smil, sang, dans, spenning, harry. Det er sure stemmer - og det er det nærmeste sport jeg noengang vil forsvare.
- Når lillebror kommer inn i hula mi, smiler og spør om vi skal finne på noe sammen. Og når han forteller om kjærlighetslivet sitt.
- Når musikken eller dagen eller jeg er så fin at jeg må synge høyt og snurre rundt i offentligheten.
- Når jeg kan ta sparken ned til toget, og rekker det på noen sekunder. Og når vannpipegutten smiler og skylder på togkarmaen min.
- Når jeg har drukket akkurat mange nok glass vin til at verden snurrer behagelig når jeg skal reise meg. Og at det er ekstra deilig å danse i den tilstanden.

- Når jeg flyr rundt med blekksprut-karusellen på Gröna Lund, ser på luftballongene og solnedgangen og sukker et lykke-sukk uten å merke det.

1 kommentar: