"Du gir i alle fall meg feber."


Han sier jeg er som en funky sang med en dyp, uforståelig tekst og han kommer til meg når jeg er syk og slapp av smertestillende. Han holder meg i hånda og stryker meg i håret når jeg ikke orker å prate. Han kysser meg, og forteller hvordan det gjør alt bedre. Han er så kunnskapsrik, han er så flink til å snakke og jeg drømmer om han hele tiden.

Han har aldri sagt at han er glad i meg, men vi ser hverandre nesten hver dag. Vi kjøper godteritatoveringer og fester de på tunga. Vi sitter på benken ved kirka for å ta en sigg og vi drikker øl i hula mi. Han viser meg deilig musikk og han får meg til å smile, får meg til å le og får meg til å lengte etter mer av han.

Og jeg føler meg så heldig og glad og kanskje forelska. Men forelskelse er skummelt, så det er lettere å bare være sammen uten å prate om hva vi føler. Det er lettere å bare kysse når vi er alene. Og den eneste negative tanken min er; blir han snart lei av meg? Blir jeg litt kjedelig? Gir jeg for lite av meg selv? Han gir så mye, han snakker så mye, han er så flink i alt han gjør. Han lukter så godt, han er så bra. Jeg liker'n så godt, men jeg føler et press på å bevise for han at jeg er bra nok for han. For jeg er bra nok, og jeg håper bare han ser det.

Gud, hvor jeg er heldig. 

2 kommentarer:

  1. Now who is this mysterious love-God? ;p Høres ut som du har hatt en fin ferie i alle fall. :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Jah, har hatt en av de beste feriene hittil! Heldig, heldig, heldig! :)

      Slett