En lang uke.

Den første kvelden droppet jeg middagen, fant fram is og sjokoladesaus og satt foran tv'en i timevis. Dette kom til å bli en lang uke. En kjedelig uke. Drittuke, uten kjæresten, uten familien, uten noen bortsett fra meg selv. Og katten, såklart. Jeg kom til å dø innvendig av kjedsomhet, ensomhet og savn. 

Men det var kjedelig å sitte hjemme og gjøre ingenting, så morgenen etter tok jeg meg sammen, tok på meg den fine kjolen og satt meg i bilen. Jeg kjøpte mat og jordbær, blomster og en gave til kjæresten. Jeg puttet varene i kjøleskapet, satte blomstene i en potte og satte meg på sykkelen. La jordbærene i kurven og syklet den gamle runden rundt vannet. Med samme musikk som før. Razika, Melissa Horn og alle de andre. Og da jeg kom fram til parken, la jeg meg ned på gresset. Svetten rant fra pannen min, kondisen er like dårlig som før. Sola skinte og ved vannet svømte noen febrilsk etter baderingen sin. Livet var flott, og mellom jordbærne som forsvant ett og ett, sang Bernhoft om "I will try the upmost to be honest with you". Det var en halvtime til jeg skulle på jobb, og jeg nøt minuttene. Alene.

Da jeg var ferdig på jobb, syklet jeg hjem igjen, lagde kjøttkaker og potetmos med tyttebærsyltetøy, tente stearinlysene på bordet og spiste med Carola som var fanget av en stormvind. Senere bestemte jeg meg for å synge Sing Star, ABBA-versonen, og for å gjøre kvelden komplett så jeg på Mamma Mia (jeg tenkte jeg skulle utnytte uka ved å se på alle filmene kjæresten ellers nekter å se). 

I dag morges dro jeg til badevannet, og satt sammen med ti-tolv barnefamilier. Selv om det til slutt ble for kaldt til å bade, satte jeg pris på å slumre i gresset før jeg kjørte hjem igjen. Kjøpte en kokesjokolade, og sitter nå på jobb med verdens beste kakao.

I morgen skal jeg besøke mormor, jobbe og så ha indisk kveld med frøken indiaski og frøken haremsbukse, hvor paneer tikka masala og chapatti står på menyen. På lørdag skal jeg tilbringe litt kvalitetstid med vannjenta, og på søndag blir det fest. Og så - shwop, så var den uka ferdig - og jeg skal reise på hytta hvor resten av familien venter.

Jess!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar