Åttifire dager.

Barneskolen. Ungdomsskolen. Videregående. Herregud, folk stikker snart. Forsvinner snart. Det er tre gymtimer igjen av skoleåret. Det er tolv uker til skoleslutt. Åttifire dager, totusenogseksten timer. Fytti satan.

Hun skal bli au pair i Storbritannia, han skal studere i Trondheim, de skal på haiketur og jeg - jeg skal jobbe. Og til India! Jeg tenker mye på fremtiden, sånn som alle andre som snart er russ. Og jeg tenker at det vil bli bra, at nye mennesker beriker livet. Livet blir kult og spennende, men likevel skremmende. Jeg liker virkelig ikke tanken på de flotte menneskene jeg vil miste kontakten med og de jeg aldri rakk å få kontakt med. Joda, det blir deilig å slippe skolen - men faen, det er ikke ille. Jeg har det faktisk jævlig bra akkurat nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar