Når dagen byr på flere lykkestunder, er livet så bra at det meste smiler.

1. Vinduene er åpne i den lille sølvbilen. "Big in Japan" spilles høyt på høytaleren. Med solbrillene på for første gang i år, sitter jeg med nye klær og lysestaker, shot-glass og vesker i posene ved siden av meg. Og med to fantastisk fine jenter i forsetet.
2. Sola er på vei ned, og jeg tar meg en sykkeltur i den nye kjolen. Og med den nye jakka, veska og disk-manen. Sykler rundt på de fineste plassene, og setter meg så ned på asfalten for å nyte de siste solstrålene. Og for å skrive litt.
3. At jeg kan sitte i hula mi og blåse i at det kanskje er skolesaker jeg bør gjøre. Skolefri er leksefri. Jeg spiser familiens sjokolade i smug, med flott musikk og med en lengsel etter litt kjærlighet. Fra andre enn han som har vært i hodet, i hjertet, overalt, så utrolig lenge. Og det føles veldig godt.

Lykken er når det endelig er vår! Og søndag.

1 kommentar: