Feirestund har sigg i munn.

Det var fortsatt tjue minutter til skolen begynte, så jeg tok på meg solbrillene og satt meg på en stein med ansiktet mot sola. Tok meg en sigarett i morgensola. Feiret den fine morgenen og lot Eva Cassidy være dronning over musikken.

Etter skolen tok vi toget til hovedstaden, frøken olajakke og jeg. Vi feiret livet og sola med en sigarett på trappa mens vi ventet på frøken haremsbukse, og da hun kom, tok vi trikken alle tre. Til Blitz. For å spille inn radio. Dette er Rilleslange, du hører på Radiorakel. Etterpå måtte vi ned for å feire - frøken olajakke hadde vært programleder for radio! Og jeg og frøken haremsbukse hadde hjulpet til. Vi feira med rullings. Og kaffe. Og veggis-mat. 

Og da jeg syklet hjem, begynte det å snø stille. Men jeg ble ikke trist, jeg ble rolig. "Alt er usikkert, det er det som gjør meg så rolig", sier Lille My. I kveld var jeg enig med henne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar