Pizza for to, kebab for tre.

Det var en av de første vårdagene, og vi gjorde et desperat forsøk på å finne en kafé i sola. Vi hadde funnet gule blomster i slottsparken, og ville feire med en sigarett i solskinnet. Fram og tilbake, hit og dit - det skulle være perfekt. Da sola var på vei ned og køen til Olivia ikke lenger var så lang, satt vi oss der. Bestilte en pizza med parmesan og parma-skinke. Røyka. Prata.

Vi lekte leker jeg hadde lært av lillebror. "Han uten dreads, herr afrikaskjorte og herr tamburin", sa frøken olajakke. "Gifta meg med herr tamburin, knulla han uten dreads og drept herr afrikaskjorte", svarte jeg. 

Etter en stund kom gatemusikantjenta og frøken haremsbukse. Gatemusikantjenta hadde hatt radiosending, frøken haremsbukse var med. Vi lekte videre og gikk da restauranten, lysene i treet og resten av stemningen ga oss en syden-følelse.

Frøken haremsbukse var sulten, og selv om jeg og frøken olajakke allerede hadde spist var pizzaen mer god enn mettende. Vi kjøpte en kebab og satte oss ved stedet som minnet meg om en trikkesafari for lenge siden. Pratet om gærne jenter og like gærne gutter. Lo så vi nesten tisset på oss og måtte gjemme oss i buskene ved en barnehage. Dro hjem til fine frøken olajakke og hørte på Anne Grete Preus. Røyka litt. Prata litt. Sov.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar