Revolver.

Vi kom hjem i soloppgangen med fuglekvitter og morgenbussen kjørende forbi. Rundt seks på morgenen var vi hjemme, etter en times gåtur. Etter at vi hadde fått rundtstykker gratis på en kiosk og etter at jeg kysset kveldens sjarmør for siste gang. Det hadde vært en bra kveld. En lang kveld, men likevel en himla bra kveld.

Vi møtte hverandre på stasjonen, frøken haremsbukse, herr hippiebriller og jeg - og jeg smilte stort da herr hippiebriller skulle hilse fra gitarfyren at han ikke kunne bli med. Den dritten har fortsatt makten til å ødelegge hele kvelden. Nå slapp jeg i alle fall synet av han.

Vi kom til frøken olajakke til slutt, dansa til 90-talls-musikk, drakk hjemmelaget rødvin, løy om skuespillererfaring i Hotell Cæsar og dro omsider til utestedet jeg hadde gledet meg sånn til å dra til. Hørte på konserten. Herr afrikaskjorte, herr tamburin, herr hippiebånd og han uten dreads. Bra konsert. Nå ville vi ha øl. Og vin. Og sigaretter. Men baren stengte og vi tok trikken tilbake til frøken olajakke.

Vi dansa, vi prata, vi sang, vi lo - men vi lekte aldri "nødt, sannhet og prosent". Vi røyka, vi drakk, vi sov, vi kyssa og vi hadde en bra kveld. En lang kveld, men likevel en himla bra kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar