Innsikt.

Det er så deilig å føle at en ikke er like avhengig. Jeg føler meg fri. Fri fra teite, dumme og unødvendige tanker. Tanker, drømmer, lengsler om han, han, han, HAN. Selvfølgelig er jeg ikke alltid sterk. Når mine beste venner snakker stygt om han er det lett. Når folk som nesten ikke har møtt han synes han virker selvgod og teit er det lett. Men når stråhattjenta begynner å fortelle om han på en måte som bare hun klarer, er det ikke lett. Tilbakeslag. De kommer, jeg må takle det. Men det er det som er så fint, sier frøken olajakke. Jeg takler det.

Og jeg innser litt etter litt at jeg hadde virkelig ekte følelser for han.

1 kommentar:

  1. jeg tror det at man noen gang innser at man egentlig hadde sterkere følelser for den andre etter at alt er ferdig (sealed and sent) har noe å gjøre med menneskenes svakhet; drømme, planlegge. det er enklere, så mye enklere. du lurer deg selv til å tro at han var den beste, dere kunne hatt det best sammen, men nei.

    noen ganger i livet skjer det helt uventede fantastiske ting, og du tar det imot og når du står opp dagen etter tenker du: "faen så greit det var". det er sånn det burde være. reflektere tilbake på forelskelser er ikke smart.

    han er selvgod, teit, hensynsløs. er han ikke litt udugelig også? linnea, vi har hatt få dype samtaler (bare oss to), men jeg vet du er en giver. du gir masse, du har så mange ideer og du utstråler så mye positiv energi og du smiler hele tida. du ser stødig ut. gitargutten er en tulling som trenger å få bitene i livet til å falle på plass, du er ikke ham underlegen - du er ham overlegen!

    SvarSlett