10 hendelser som har fått livet til å smile de siste dagene:

1. Å sitte med vannpipegutten, stråhattjenta og svartkjolejenta i et spisefri på asfalten midt i veien for de som skulle gå forbi. Å ikke bry oss om de andre som skulle gå forbi, men sitte akkurat der og ha det fint sammen.

2. Å gå og koke te midt i skoletimen. Å drikke den og kjenne at den varmer.

3. ”Walk&Talk” i norsktimen, som ble en halvtime langt besøk i nærbutikken i stedet for en ti minutters samtale om romantikken.

4. Å sitte ved siden av den kjekkeste på skolen på det første mandagsmøtet. Å tenke på at vi skal være sammen på en hytte uten noen av vennene hans om noen dager. Å kjenne at det er litt skummelt, men også veldig spennende.

5. Å stemme på det jeg mener er det beste partiet. Å se et gammelt ektepar på vei til valglokalet som tydelig har pyntet seg for denne høytidelige borgerplikten. Å kjenne på hvor flott det er at folket kan bestemme over hvem som styrer i dette landet idet jeg slipper stemmesedlene ned i valgurnen.

6. Å ha min første kjøretime, og kjenne at dette vil gå bra.

7. Å sitte på gresset med stråhattjenta, smilefrøken og herr sjonglør med sol i ansiktet og baller i lufta. Å spise lefser og drikke cola av glassflasker sammen med dem.

8. Å bli bedt på kaffe av en billedmaler med mor fra Luxenburg og far fra Irland. Å prate med han, og å se han prøve å skrive navnet mitt på en måte slik at man tydelig kan se hva det står både opp-ned og ned-opp.

9. Å bli kjent med nye mennesker på en fin måte. Å føle at jeg er meg og at det er bra.

10. Å låne et skjerf som jeg er blitt så glad i. I morgen skal jeg skrive en lapp som forteller hvordan hun kan få det tilbake - eieren av skjerfet, altså.

Det er så mye som har skjedd. Så mye jeg vil fortelle og så lite ledig tid å fortelle det på. Altså, egentlig er det bra, fordi ved at vi har lite tid, vil det si at vi bruker mye tid på å gjøre noe annet enn å sitte og gjøre ingenting. Så lenge jeg har litt tid til å gjøre ingenting innimellom, er livet sånn jeg vil ha det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar