1992 - herregud, det er tjue år siden.

Det var helt vanlig og jeg tenkte ikke over at det ville forandre seg, men selvfølgelig ville det det - og selvfølgelig gjorde det det. Nå tenker jeg det samme. Jeg lever i 2012, og tenker at ingenting vil forandre seg, men herregud - selvfølgelig vil det det. Jeg tenker tilbake noen år og husker at mamma sa til meg at "en gang vil det sikkert bli oppfunnet en musikkspiller som også er en mobil med internett og kamera, sånn at alt er samla på en dings". Jeg svarte at "nei, det tror jeg ikke, fordi hvis man mister denne mobilen eller musikkspilleren eller hva det blir, så mister man jo alt - og det vil man sikkert ikke". Nå ser jeg rundt meg - og alle sitter med iPhone og ingen bruker diskman lenger, og jeg sitter her med en mobil fra begynnelsen av 2000-tallet, men mobilen begynner å gå fra hverandre. Laderen funker ikke og dekselet faller av, og jeg tenker at en gang vil alt være forandret.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar