Skidag er fridag.

Mens herr tamburin hadde gått på skiskyting da han var liten, stråhattjenta hadde alt turutstyret sitt hos moren sin og frøken indiaski var på skilaget på skolen da hun bodde i USA, tenkte jeg at det ville gå bra. Alt jeg vil får jeg til! Likevel lærte jeg meg to viktige ting den dagen; jeg er ikke flink til å gå på ski og jeg blir virkelig tørst når jeg prøver.

Etter ski og solnedgang, kakao og kvikklunsj, fullmåne og fall i bakker, kom vi endelig hjem til frøken indiaski. Vi kokte risgrynsgrøt, og jeg fikk mandelen. Etter historier om brann på amerikanske gårder og snorking på madrassen på gulvet, gikk vi ut en tur. Røyka litt, så jeg ble kvalm og måtte legge meg ned. Sov litt med fin musikk og tok neste buss i stedet. Konsentrerte meg om at alt skulle gå bra. Og det gjorde det jo. Så jeg kjøpte en kebab, så at jeg var hvit i øynene og at det var bra, og satte meg på toget. Kebaben var god og livet var fint.

Still I only feel alright when the vu’s flahing bombs going off in my head.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar