Sommerferie.

Husker du at vi gjorde fine ting sammen, sånt som venner ikke skal gjøre? Jeg husker det. Jeg husker du sa at jeg var som epler - at jeg smakte veldig godt, men at du fikk litt vondt i magen etterpå.

Vi lå på brygga, du og jeg, og jeg ville ikke prate mer om det. Det gjorde litt vondt, du fortalte at henne du elsker er så forferdelig langt unna. Det gjorde litt vondt siden du visste at du hadde meg her, og at jeg bare var en erstatning for hun som ikke var her. Det gjorde litt vondt siden jeg visste at du hadde rett, jeg visste at vi ikke kunne holde på slik vi gjorde og jeg visste at det ville bli den siste gangen. 

Jeg visste at jeg fortjener mer enn å være en erstatning, jeg fortjener mer enn å være nummer to eller tre eller fire. Jeg fortjener å være nummer én. Fortjener å være nummer én for en annen enn deg på brygga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar