Fra venner til bekjente til venner igjen.

Det är nu som livet är mitt. Jag har fått en stund här på jorden. Och min längtan har fört mig hit. Det jag saknat och det jag fått.

Månemannen ville ta seg en mandagspils, mens vi andre var sultne. Vi gikk til matstedet, og siden månemannen aldri hadde smakt sushi før, måtte vi lære han å spise med pinner.

Etter frøken indiaski og frøken englandsmodell hadde spist opp, dro de hjem, mens lattergutten, månemannen, frøken olajakke og jeg ble igjen. Vi drakk vin og pratet. Lenge. Mange glass og mye prat. Hemmeligheter om sexliv og åpen prat om kjærlighet.

Gitarfyren ble sur fordi vi ikke spurte han om å bli med, men han var egentlig ganske mye med likevel. Samtalene endte som regel i navnet hans og mens vi andre påpekte hans egoisme, forsvarte månemannen han.
"Han er mitt forbilde", sa han flere ganger. Vi forsto ikke hvordan han kunne mene det.
 

Etter vinen var drukket og sigarettene røyket, gikk vi til stasjonen for å spise kebab. Jeg og frøken olajakke følte oss lite stødige, men etter "ha det" og "god natt", våkna jeg på stasjonen før jeg skulle av og kom meg hjem. Ønsket foreldrene mine god natt og gikk og la meg.

Vi gikk fra å være venner til å bli bekjente til å bli venner igjen i løpet av én kveld - og det var så himla deilig.

Jag vill känna att jag levt mitt liv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar