Stupid Cupid.

Da vi kom inn igjen var det allerede nach-stemning. Etter litt Peggy Lee og konjakk, bestemte vi oss for å dra hjem, jeg og gitarfyren. Vinnpipegutten og månemannen hadde allerede dratt, så vi sa ha det til de andre, tok på oss skoene og forlot garasjen.

Jeg ville løpe ned bakken, gitarfyren skulle tisse ferdig. 

«Du kommer til å tryne, Linnea!». Det gjorde jeg. Jeg datt, landet på magen og skled flere meter. Avsluttet det hele svært elegant ved å rulle den siste meteren og ved å komme meg opp på bena igjen. Ristet av litt snø og ventet på gitarfyren som kom bak meg. Vi gikk arm i arm – som et gammelt ektepar. Det snødde og jeg så skyggene våre foran oss. Klarte ikke å bestemme meg om jeg ville ha jakkehetta av eller på. Hadde jeg den av, følte jeg meg mer tilstedeværende, men fikk snø i hodet og ble kald. Men hadde jeg den på, så jeg bare veien to meter foran meg og følte meg som rødhette.

Gitarfyren tok meg i hånda og førte den i jakkelomma si. Så gikk vi der, hånd i hånd, trøtte og fulle. 
«Vi har vært modne i kveld, du har vært moden i kveld.», sa han da vi skulle skilles. Han takket for i kveld og ga meg en klem. Så gikk jeg. Forbi «Petter da! Fuck gutter fuck!» i undergangen og forbi den vraka mopeden som har stått ved stasjonen siden vi var på et teaterstykke i høst. Hjem. Ønsket mor og far en god natt. Kledde av meg og kastet meg i senga.

Og da jeg våknet, husket jeg at jeg drømte at vi hadde hatt sex.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar